sila bagi sumbangan.... =D

Saturday, 6 August 2011

jawapang hampeh utk soalang hampeh!!

hari pertama sekolah bolan pose selepas cuti sminggu..

"haaa bebudak, bace quran tuh" si ostat memulakan pepagi waktu sekolah..

membace la bebudak...

..

30 minit ...

...

si ostat mule nampak bebudak keletihan..

"guano ni wahai memurid sekelian.. ape pasal kalian sudah lembik tengkuk neh.. semangat la sikit bace quran tu..." si ostat cube menarik perhatian pelajar..

"letih la ostat, pose.." dua tige memurid menjawab..

"ostat pon pose, haaa.. xnampak ostat semangat neh.... kite kene tunjukkan yang ibadah ISLAM tidak membebankan, baru la mudah nk tarik perhatian org kafir.."

"ni dok, duk tunjuk letih, penat.. cmne org kafir nk terliur utk tertarik ngan ISLAM sbb nampak menyekse kan.. iye dok.." si ostat mule nk berceramah

haaa, bebudak da mule angkat kepala..

" haa, gitu baru jolo.. tegak, biar nampak bersemangat..." si ostat senyum..

"ostat, ostat.." sorang budak angkat tangan..

"kalu korek idung, batal x pose kite..?" budak tu terus bersuara..

ah sudah.. da mule..

"kite ni da pose hari ke tujuh, cuti sminggu xkan kamu kamu xtanye ibubapa or org2 kat rumah kamu kamu...?" si ostat malas lg nk menjawab..

"da tanye, kitorang nk denga ostat jawab lak.."

"ok.." si ostat da malas nk panjang2..

"gini, kalu korang korek idung, pastu taik idung tu sampai ke tengkuk korang,
or lepas korek, korang telan taik idung.. atau korang jilat2 jari korang...
maka batal la pose korang.." terang si ostat sambil jeling tgk reaksi memurid..

berkerut dahi.. buat muke jelek..

"yeekkk... bakpo mu tanyo ostat nyo.. kembe (kelantan : jijik) aku wei!!" dua tiga bebudak mule komplen..

"iieeee yekk.." bebudak lain mule menambah..

"haaa, ade lagi soalan..?" si ostat buke peluang utk bertanye...

terus je bebudak bace quran..

=D


google : hoh, kalu korek cenggini batal dok pose...?

24 comments:

ArulchelseA said...

cuak aku korek mcm tu.. kih kih kih

Iffah Afeefah said...

cis menakutkan

ustaz ni kesian bebudak tu

mknenye jiji pon keje hari=P

Titisan Hujan said...

hampeh tol

Amirah Adnan said...

hehe.. terbaek jawapan!

Rtp Farra Arisha said...

arisha gelak tak henti2 baca cerita ni!! ;)

Afikah Aziz said...

ostat jange la letak gmbar gitu...naleng kelih hehe

syrupmasin said...

haha..adoiii :D

^baju kurung^ said...

erk. xleh bla la ostad ni

Sunah Sakura said...

nak korek idung bebi froggy, tapi takde idung rupenye dia...

Qaseh dalia adelia said...

owoh bedooh nyo jawapang .. hok bace ni pun wase kembe ostat oiii haha

H.J said...

wek..kembe owh ostat pami..aha

iMBobo said...

hahaha doh osta tu nak jawab..

Kalamhati said...

dasat tu kalu korek sapa tubik butir mato gitu..hehehe

selamat ifthar deh..

Liyana Zahim said...

Hahahahah.. Ostat la tu korek idong po tu.. Wakakakka..

fazilzura said...

WAAKAKAKAK .. ostat ni sure nak pedajal anak2 murid ni

epadzz zainal said...

huahahaha..
nyesaboh ustak wey nok korek idum gitu...
hak3

Ummu Aiman said...

nyanyO budok...xlalu buko poso..haha

diana said...

soalan manja2 namanya tu...
heheeheh

Mrs.Yie said...

heee....najis.....hikhik..kesian kat budok2 tu.. :)

abglan said...

Tu korek idung ke korek mata

bunbun said...

hahahaha, klo dapat ostat macam ni mmg ostatla yg kene boikot dgn saya kahkahkah

hana sudradjat said...

HAHAHA.kelakarlah ustaz ni.

akoo pae said...

haha scary gamba tuh.haish~

bagosla ostad nih.huhu

qasehraihan said...

har har har..ostad..takut kita tgk gmbr tu..

tp awak ni ostad lucu upenye ni..